Twój umysł odpowie na większość pytań, jeśli nauczysz się relaksować i czekać na odpowiedź

Szybkie sposoby na relaks i odpoczynek

Użyj oddechu.

Często zapominamy skupić się na najprostszej, najkrótszszej czynności jakia są nam dostępna: naszym oddechu. Weź 5 dość powolnych głębokich oddechów. Gdy to robisz, zauważ naturalną przerwę między wdechem a wydechem, a następnie między wydechem a następnym wdechem. Twoje ciało ma wbudowaną naturalną przerwę na odpoczynek pomiędzy wdechem a wydechem.

Zwolnij napięcie w szczęce

Wielu z nas nosi napięcie w szczęce, często nieświadomie. Aby rozluźnić napięcie, otwórz usta szeroko na około pół minuty, oddychając naturalnie przez nos. Kiedy poczujesz, że trochę się rozciągnąłeś, delikatnie zamknij usta.

Zrób listę zwycięstw dnia.

Zapisuj nawet małe osiągnięcia. Kiedy jesteśmy zestresowani, skupiamy się na wszystkim, co idzie nie tak, co sprawia, że ​​jeszcze trudniej jest się odprężyć. Warto żeby zapisać trzy najlepsze rzeczy, które ci się dziś przydarzyły.

Określ, co możesz kontrolować, a czego nie.

Określ to, co możesz, a czego nie możesz kontrolować. Warto tak robić gdy jesteśmy zestreesowani i przytłoczeni. Pomyśl dokładnie o tym, czym się martwisz , a potem zadaj sobie pytanie, czy mam nad tym jakąkolwiek kontrolę. Jeśli odpowiedź brzmi „nie” - odpuść. Jeśli odpowiedź brzmi „tak”, robię, co mogę i ruszaj dalej.

Pobaw się.

Zabawa to wspaniały sposób na relaks, szczególnie dla dorosłych. Gra we wszystko, co jest bezcelowe i przyjemne.Od malowania palcami, oglądanie kreskówek, kopanie w ziemi, rzucanie śnieżkami, chodzenie do zoo i huśtanie się na huśtawkach w parku.

Użyj wizualizacji

Ogólnie mózg nie zawsze potrafi odróżnić rzeczywistości od wyobraźni, więc wizualizacja może być potężnym narzędziem, które pomoże ci się zrelaksować w mgnieniu oka. Spróbuj prznieść się w swoje ulubione miejsce. Bądź jak najbardziej konkretny. Uwagę skierujna to, co jest wokół ciebie. Czy jesteś nad oceanem? Czy to prąd spokojny, czy fale rozbijają się? Czy bawią się dzieci? Czy robią zamki z piasku czy bawią się w wodzie? Czy piasek jest biały i gładki? Czy czujesz chłodną bryzę na twarzy i zapach piasku? A może to lśniąca czerń jak plaża Muriwai w Nowej Zelandii?

Skoncentruj się na chwili obecnej.

Nie tylko naturalne środowisko angażuje nasze zmysły. Poświęć trochę czasu na słuchanie otaczjących dźwięków, zapachów , faktór. Posłuchaj odgłosów natury, może skoncentuj się na szumie wiaraka w swoim komputerze. Przyjrzyj się szczególom w okolicy w której mieszkasz, dotknij, zobacz, zatrzymaj się na chwilę.